Megváltoztatható-e a roma médiakép?

Aven amenca! - hirdette 18 hónapja a Partners Hungary Alapítvány, amikor a Roma Prodikciós Iroda Alapítvánnyal és a Roma Sajtóközponttal együttműködve meghirdette roma médiaprogramját.

Több mint 50 kisfilm, több mint 20 televíziós magazinműsor, 1000 hír, 40 rádiós anyag készült annak érdekében, hogy rést üssön az „előregyártott igazságok” és „távolságtartás” falán, mely a romák médiában történő ábrázolását jellemzi.  Ezt állapította meg a többek között a projekt keretében készült 5 hónapig tartó médiakutatás, mely a fontosabb médiumok (Népszabadság, Magyar Nemzet, Blikk, Vasárnapi Blikk, Új Dunántúli Napló, Észak-Magyarország, origo.hu, index.hu, m1, RTL Klub, TV2, Hír TV híradói) híranyagainak vizsgálatára alapozva tett megállapításokat a romák médiaábrázolásáról (http://partnershungary.hu/kutatasi-zarojeneltes-a-roma-koezoessegek-mediakeperl.html).

A projekt keretében készült összes médiatermék letölthető a projekt honlapjáról: www.amenca.hu.

A program az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

TAMOP 5.5.4 B-09/1-2009-0005